Skapa nytt ämne  

<  Gambia/Senegal  ~  VING dra ner resor till Gsmbia.??

Fågelback
Postat: 2010-02-11 17:09 Svara med citat
Har idag fått insides Email från en vän som skriver att nästa år blir det inga resor till Gambia från Kastrup.
VING kommer att dra ner resorna till Gambia.
Exclamation Kan inte ni som är i Gambia nu fråga VING- guiderna om det verkligen stämmer,, Man vill ju ha det bekräftat.. Låter oroande.
TOMMY
Användarens profil Skicka e-post
genja
Postat: 2010-02-11 17:17 Svara med citat
Hej.

Det bästa är nog att maila ving direkt och fråga. Jag brukar göra det och de svarar alltid.
Användarens profil
Fågelback
Postat: 2010-02-11 17:44 Svara med citat
Denna INFO är så färsk att dom på VING som tar emot samtalen inte vet något än.
Rolling Eyes Jag kan tänka mig att VING-guiderna på platsen vet mer eftersom de är dom som planera kommande verksamhet i Gambia
TOMMY
genja
Postat: 2010-02-11 17:56 Svara med citat
Låter jättetrist. jag reste till Gambia i nov- 09 från Köpenhamn. Bodde på ett Danskägt hotell "Lemon Creek". Ägarna där var mycket oroade över den dåliga bokningen denna säsong och berättade att charter till Gambia minskar. Så du har nog tyvärr rätt! Vet du om det samma sak från Arlanda?
Bästa hälsningar Gunnel Crying or Very sad
Användarens profil
savann
Postat: 2010-02-11 19:05 Svara med citat
Ving släpper höstens resor i slutet av Mars. Till dess får man nog leva med obekräftade uppgifter.
Användarens profil
kendowaif
Postat: 2010-02-11 23:07 Svara med citat
genja skrev:
Låter jättetrist. jag reste till Gambia i nov- 09 från Köpenhamn. Bodde på ett Danskägt hotell "Lemon Creek". Ägarna där var mycket oroade över den dåliga bokningen denna säsong och berättade att charter till Gambia minskar. Så du har nog tyvärr rätt! Vet du om det samma sak från Arlanda?
Bästa hälsningar Gunnel Crying or Very sad

Shocked jag var själv förvånad nu sist då jag åkte ner,,(kom hem i tisdags),det var det minsta plan jag åkt med, å det e som regel fullbokat 1 vecka i förväg, svårt att få "riktig "sista minuten, som förra året (jag åker minst 4ggr,/sässong
har det kanske också något att göra med att man stänger ambasaden i dakar??! denna säsong slutade dom ju att köra fr. oslo.. Sad VAD HÄNDER???
Användarens profil
Boel
Postat: 2010-02-12 10:46 Svara med citat
Gambia har under många år varit ett resmål som har sålt sig själva. Många man pratar med tror att det inte finns längre eftersom de inte sett några annonser om Gambia. Det är nog lite så att Ving/Spies har legat lite på latsidan med annonseringen eftersom det inte behövts på så länge. Det är ju så att medelåldern på resandes till Gambia varit ganska högt och många har kanske fallit ifrån de senaste åren pga ålder. Ett alternativ till inställda flyg från Kastrup är att Arlandaflyget mellanlandar på Kastrup på vägen ner. På så sett har vi här nere större möjlighet att komma med.
Detta kommer att troligtvis innebära en förlust för turistnäringen men även en förlust för alla dessa familjer som har Svenska och Danska sponsorer för skola och övrigt uppehälle.
För mig kommer det att innebära, istället för att åka 1-2 ggr/ år blir det nu varje 2:a eller 3:e år som jag reser. Inte en chans att jag åker via Arlanda utan det blir reguljära flyg.
Användarens profil
afrique
Postat: 2010-02-12 11:35 Svara med citat
Kan man på något smidigt och inte alltför kostsamt sätt åka charter från något annat europeiskt land när Ving drar in på avgångarna? Har någon testat att åka charter från t.ex. Storbritannien eller Holland?
Användarens profil
leena123
Postat: 2010-02-12 12:38 Svara med citat
Very Happy Det går bra att åka ifrån UK från Gatwick Ibland blir det även billigare än med Ving Hittar man en billig resa med Ryanair så är det kanon att åka så Vi o många av våra afrikanska vänner reser ofta så
Så det är bara att leta resa Laughing
Användarens profil
genja
Postat: 2010-02-12 12:59 Svara med citat
Vid mitt besök i Gambia i höstas fick jag tips av en Engelsk tjej som bor i Serekunda att söka flyg på gambiaflihts.se.

Hon sa att man även kunde hitta billiga enkelbiljetter. Till och från Gatwick.

Det gäller nog bara att bevaka och ha väskan färdigpackad för att snabbt slå till.

Idea
Användarens profil
kendowaif
Postat: 2010-02-12 15:05 Svara med citat
leena123 skrev:
Very Happy Det går bra att åka ifrån UK från Gatwick Ibland blir det även billigare än med Ving Hittar man en billig resa med Ryanair så är det kanon att åka så Vi o många av våra afrikanska vänner reser ofta så
Så det är bara att leta resa Laughing

Very Happy Gambian experiens kör året runt från 6 platser i uk. har även kontor i senegambia)) pris fr. 168 euro, Confused men så e det ju att ta sig fr sverige :shock
:SER NU ATT MAN KAN ÅKA FR. SKAVSTA FR. 55 KR. TILL LONDON M. RYANAIR..LÅTER FÖR BRA FÖR ATT VARA SANT Shocked

Senast ändrad av kendowaif den 2010-02-13 12:03, ändrad totalt 1 gång
Användarens profil
Cat
Postat: 2010-02-12 16:38 Svara med citat
afrique skrev:
Kan man på något smidigt och inte alltför kostsamt sätt åka charter från något annat europeiskt land när Ving drar in på avgångarna? Har någon testat att åka charter från t.ex. Storbritannien eller Holland?

Jag har åkt med Travelpoort från Holland. Det var visserligen ett tag sedan men det gick mycket bra. Enda problemet var att vi vart försenade så jag missade mitt anslutningsflyg. Mitt råd är att man inte köper anslutningsflyg förrän man är där. Då har man ingen tid att passa och har man tur kan man få en anslutning till riktigt lågt pris pga sista minuten.

Min man har nu i 2 år åkt med Spain Air och det har också funkat bra. Dom säljer upp till 1 års biljetter.
Fågelback
Postat: 2010-02-12 19:24 Svara med citat
Jag har varit inne på¨Internet och "Googlat" på resor till Gambia.
Fastnade för web.sajten Travellink som visade Brussels Airlines från
9622:-Skr.
för 3 veckor upptill 3 månader för samma pris.

Så här kan en resa se ut med Brussels Airlines:

Avgång Kastrup en torsdag kl: 06.35
är i Brussel Air port Kl: 08:15 (lokal tid)
Flyger från Brussel Kl: 11:35
Är i Banjul Air port Kl: 18:35 (lokal tid)

HEMRESA
Från Banjul Airport en söndag Kl:20.00
Landar i Brussel Kl: 05.20 (lokal tid)
Flyger från Brussel Kl: 06.50
Är i Köpenhamn 08.30

Very Happy Jag kommer nog att "nappa" på denna rutt.. Vad skall jag uppe i Stockholm att göra..
Eftersom det är samma pris oavsett reslängd kommer jag att boka 6 veckor i Gambia
för en flygbiljett som kostar 9622:-.

Det kan hända att jag är rent ute och cyklar...
Du kan själv gå in och titta på www.travellink.se

Hälsningar från
TOMMY
kendowaif
Postat: 2010-02-13 12:06 Svara med citat
Fågelback skrev:
Jag har varit inne på¨Internet och "Googlat" på resor till Gambia.
Fastnade för web.sajten Travellink som visade Brussels Airlines från
9622:-Skr.
för 3 veckor upptill 3 månader för samma pris.

Så här kan en resa se ut med Brussels Airlines:

Avgång Kastrup en torsdag kl: 06.35
Flyger från Brussel Kl: 11:35
Är i Banjul Air port Kl: 18:35 (lokal tid)

HEMRESA
Från Banjul Airport en söndag Kl:20.00
Flyger från Brussel Kl: 06.50
Är i Köpenhamn 08.30

Very Happy Jag kommer nog att "nappa" på denna rutt.. Vad skall jag uppe i Stockholm att göra..
Eftersom det är samma pris oavsett reslängd kommer jag att boka 6 veckor i Gambia
för en flygbiljett som kostar 9622:-.

Det kan hända att jag är rent ute och cyklar...
Du kan själv gå in och titta på www.travellink.se

Hälsningar från
TOMMY

DET FINNS REGULJÄRBILJETTER FR. 6000KR--MEN VANLIGASTE PRISET ,
JAG SETT E 7500 Confused -JAG ÅKER MINST 5 GGR / ÅR SÅ JAG KOLLAR RUNT EN HEL DEL,HAR ÄVEN ÅKT MED BRUSSELS,,BILLIGARE
Användarens profil
Fågelback
Postat: 2010-02-14 09:09 Svara med citat
Jag har nu bokat en flygbiljett med Brussels Airlines

Här är tidtabellen till/från Gambia:

Avgång Kastrup enSöndag kl: 06.35
Flyger från Brussel Kl: 11:25
Är i Banjul Air port Kl: 17:20 (lokal tid)

HEMRESA
Från Banjul Airport en söndag Kl:21.00
Flyger från Brussel Kl: 10:00
Är i Köpenhamn 11:40

Ser bara fördelar med bokningen:
• Kan vara i Gambia längre, 6 veckor
• Får ha 2 resväskor med 23 kg Vardera (46 kg)
• Kommer hem en förmiddag
• Är inte beroende av turistsäsongen.
• Biljetten kostade 9.744:-Skr för 6 veckor (Visst kan man söka billigare, men jag är glad att resan blir av)

Nu är det första gången jag reser reguljärt och är lite osäker hur det fungera…
Någon som har åkt med Brussels Airliines tidigare ?
T:ex: Exclamation När får man inreseblanketten (Den man fyller innan man landar)
TOMMY
erda
Postat: 2010-02-14 13:56 Svara med citat
Tommy, hör av dig hur det går.
Åker man från Stockholm så har man även Malmö Aviation från Bromma till Bryssel. Funkar även det rätt bra tidsmässigt.
gambia
Postat: 2010-02-14 14:07 Svara med citat
Tyvärr har jag precis fått det bekräftat av Ving att nästa säsong kommer inga flyg gå från kastrup till Gambia... De visste dock inte om Spies skulle fortsätta med resorna från kastrup till gambia..
Försöker nu att hitta en lågprisbiljett till gambia 1 eller 2 veckor i april (maj)eller ev mars... Inte helt enkelt...

Har precis kommit hem från Gambia. Har varit där under 1 månad. Min bästa resa hittills. Åke genom Gambia till Senegal och vidare till Mali, Fantastiskt!.
Användarens profil
kendowaif
Postat: 2010-02-14 14:40 Svara med citat
Fågelback skrev:
Jag har nu bokat en flygbiljett med Brussels Airlines

Här är tidtabellen till/från Gambia:

Avgång Kastrup enSöndag kl: 06.35
Flyger från Brussel Kl: 11:25
Är i Banjul Air port Kl: 17:20 (lokal tid)

HEMRESA
Från Banjul Airport en söndag Kl:21.00
Flyger från Brussel Kl: 10:00
Är i Köpenhamn 11:40

Ser bara fördelar med bokningen:
• Kan vara i Gambia längre, 6 veckor
• Får ha 2 resväskor med 23 kg Vardera (46 kg)
• Kommer hem en förmiddag
• Är inte beroende av turistsäsongen.
• Biljetten kostade 9.744:-Skr för 6 veckor (Visst kan man söka billigare, men jag är glad att resan blir av)

Nu är det första gången jag reser reguljärt och är lite osäker hur det fungera…
Någon som har åkt med Brussels Airliines tidigare ?
T:ex: Exclamation När får man inreseblanketten (Den man fyller innan man landar)
TOMMY

Smile jag har rest ett flertal ggr. m. brussels det funkar bra,, inreseblanketten får man på flyget,,o så er det en annan fördel all mat o dricka ingår i biljetten,, vilket också gör servisen på flyget snabbare,, när ingen ska hålla på att betala
Användarens profil
cali
Postat: 2010-02-16 16:37 Svara med citat
Håller med, Brussells är bäst. Har flugit med dem i Juli förra året.
Dessutom kan man tillgodoräkna sig resan och få rabatt senare.(miles &more) heter det.

Spanair och tyska Condor var inte lika bra.
Fast condor flyger inte längre till gambia tror jag. Lika bra, mycket rasism på det bolaget! Mad
_Felix_
Postat: 2010-02-16 21:41 Svara med citat
cali skrev:
Håller med, Brussells är bäst. Har flugit med dem i Juli förra året.
Dessutom kan man tillgodoräkna sig resan och få rabatt senare.(miles &more) heter det.

Spanair och tyska Condor var inte lika bra.
Fast condor flyger inte längre till gambia tror jag. Lika bra, mycket rasism på det bolaget! Mad

Nu får du berätta ! Hur var condorerna rasistiska ?
Dom flyger inte på Gambia längre, kvar av afrika programmet är Kenya och Tanzania
Användarens profil

Visa inlägg nyare än:  

Sida 1 av 2
Gå till sida 1, 2  Nästa
Skapa nytt ämne

Hoppa till:  

Copyright © Travelpix.nu 2010. All rights reserved. | Om Travelpix | Kontakt | Dela med dig på Facebook