|
 |
< Gambia/Senegal ~ Kan man boka hotell för en del av resan? |
| oms |
Postat: 2010-04-26 11:53 |
|
|

|
vi (jag min man + våra två barn) åker troligtvis ned till Gamba runt jul igen och då vi har tillgång till eget boende har det inte varit aktuellt med hotell- denna gång har dock min äldsta tjej ett mkt starkt önskemål om att bo på hotell en del av resan, hon vill ha det städat, äta frukost där, bada i pool o jag vad det nu kan vara som hon vill göra. låter ju hur galet som helst för en annan som uppskattar just det egna boendet men det här är viktigt för henne.
Funderar därför på att boka en av tre veckor med hotell, kan man göra det härifrån? Jag tror att man antingen bokar m hotell el bara flygstol härifrån eller? Vi skulle ju kunna boka bara flygstolar här hemma och sen på plats kanske man kan boka hotellnätter? då skulle man kunna boka bara ett fåtal nätter tex? kan man gör adet på "våra" turisthotell eller går det bara att boka dem via VING etc?
dessto mer jag skriver om detta desto mer svar får jag av mig själv, haha. har ju faktiskt haft strönätter på Ocean Bay tidigare - vet dock inte om det är mer eller mindre förmånligt att boka direkt av hotellen gentemot att boka via resebyrån här hemma - vad tror ni? Det borde ju vara billigare att inte gå via ving tex oandra sidan så kanske de vill tjäna en hacka på oss som kommer dit o legitimerar oss med svenska pass? |
|
|
| Upp |
|
| savann |
Postat: 2010-04-26 15:23 |
|
|

|
Det verkar enklast att höra dej för om en bokning per telefon med det hotell du vill använda. Det finns många att välja på. Här är en sida med förslag:
www.accessgambia.com/hotels.html
Vad jag vet är det inga problem med en sådan bokning, det kan också ske över internet.
Flygstolar till det och allt är klart. |
|
|
| Upp |
|
| joan |
Postat: 2010-04-26 17:03 |
|
|
|
|
hej! jo det är möjligt. ta kontakt med t.ex ving så ordnar dem det! det gjorde dem för min familj förra året hur gammal e din dotter om jag får fråga? lycka till  |
|
|
| Upp |
|
| TobbeS |
Postat: 2010-04-27 15:33 |
|
|

|
Har själv bott på Bungalow Beach sedan 1992 och kommer väl att fortsätta med det tills huset i Sanyang är byggt. Till BB kommer ganska många stammisar från olika delar av världen. Hotellet används av charterbyråer från Finland, Tyskland, Holland, England och naturligtvis Ving och Spies.
Mycket lugnt och skönt nu då Dominos nattliga trumslagare har fått flytta på sig och Destiny har blivit inkvartering för armén.
Ett par veckor innan jag åker ner, mailar jag Mr Cham i receptionen och får mitt vanliga rum utan en massa tillägg för havsutsikt, begränsad havsutsikt etc. De här tilläggen för havsutsikt finns endast hos resebolagen (Ving i mitt fall) och är ingen extra utgift från hotellets sida. Det här gör jag varje gång, oavsett om jag enbart har flygstol eller färdigt paket.
Betalar numera rummet kontant i dalasi vid utcheckning, när jag endast har haft flygstol. BB skriver räkningen i dollar, omräknat från den dagens dalasikurs och ni vet hur hotellkurserna brukar vara. Sista gången jag betalade med kort tog det 2 månader innan pengarna drogs på mitt konto och då var dollarn mycket dyrare.
Jag skulle boka direkt på hotellet. BB's priser finns att läsa på väggen och man får 10 % rabatt direkt, oavsett hur många nätter man stannar.
Be att få C28 alt. C14, direkt vid stranden.
Mvh Tobbe |
|
|
| Upp |
|
| viplennart |
Postat: 2010-05-16 05:52 |
|
|
|
|
|